I. RĘKOJMIA I TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
1.
Sprzedawca jest
zobowiązany dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad fizycznych i prawnych i
ponosi on odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli Towar posiada wadę fizyczną
lub prawną.
2.
Przy realizacji Dostawy przez Dostawcę Sprzedawcy,
w razie jej niezgodności ze złożonym Zamówieniem, Klient powinien powiadomić o
tym Dostawcę i odmówić przyjęcia Produktów, których nie zamawiał.
3.
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru lub
dostarczenia Produktu z wadą fabryczną, Klient może odmówić przyjęcia takiego
Produktu, podpisując stosowne oświadczenie.
4.
Jeśli zakupiony Towar posiada wadę, Klient ma
prawo:
4.1.
złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba
że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę
albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad
lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową
w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru
wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także niedogodności,
na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia,
4.2.
żądać
wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest
obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę
w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez
Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych
kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
5.
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu
rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy, a koszt
dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
6.
Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch
lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie
o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się
z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem
terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może
odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad
lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia
oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego
upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
7. Wszelkie reklamacje należy składać na adres e-mail Sprzedawcy: reklamacje@tryton-bhp.pl lub pisemnie listem poleconym na adres:
TRYTON ANETA SOBIESKA Łódzka 65 96-100 Skierniewice woj. łódzkie
8.
Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co
najmniej oznaczenie Klienta (w tym jego imię, nazwisko, adres pocztowy, adres
e-mail) oraz opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.
9.
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni
od dnia jej otrzymania. O rezultacie Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi
składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail
Klienta.
10.
Klient będący konsumentem
posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
10.1.
Klient
uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
(Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
10.2.
Klient
uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Klientem, a Sprzedawcą;
10.3.
Klient
może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich);
II.
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
1.
Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę
sprzedaży, może od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podawania przyczyny,
przy czym termin ten liczony jest od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez
Klienta, a jeżeli umowa:
1.1.
obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach, termin na odstąpienie biegnie od objęcia w posiadanie
ostatniej rzeczy, partii lub części;
1.2.
polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas
oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
2.
Klient odstępuje od Umowy
sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to
może być złożone na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszego
Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Klientowi otrzymanie formularza złożonego za
pośrednictwem Strony internetowej.
3.
Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
3.1. pisemnie na adres: TRYTON ANETA SOBIESKA Łódzka 65 96-100 Skierniewice woj. łódzkie email: bhp.lazy@gmail.com tel.: 46 831 51 30
3.2.
w formie elektronicznej
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@tryton-bhp.pl.
4.
W razie odstąpienia od
Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą, jeżeli natomiast Klient złożył
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego
ofertę, przestaje ona wiązać.
5.
Sprzedawca niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o
odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Klienta. Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania z powrotem
Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.
W razie wybrania przez Klienta, korzystającego z prawa do odstąpienia od
umowy, sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7. Klient ma obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy:
TRYTON ANETA SOBIESKA Łódzka 65 96-100 Skierniewice woj. łódzkie email: bhp.lazy@gmail.com tel.: 46 831 51 30
- przed upływem tego terminu.
8.
Klient ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Towaru.
9.
Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10.
Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w
odniesieniu do umów:
10.1.
o
świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
10.2.
w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy;
10.3.
w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
10.4.
w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
10.5.
w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10.6.
w
której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
10.7.
w
której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
10.8.
w
której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo
inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Produkty
inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług
lub Produktów;
10.9.
w
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10.10.
o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
10.11.
zawartej
w drodze aukcji publicznej;
10.12.
o
świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
10.13.
o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę
o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Pliki do pobrania:
Formularz odstąpienia od umowy