
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „TRYTON-BHP.PL”
SPIS TREŚCI:
I.
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
II.
DEFINICJE
III.
RODZAJE
USŁUG ŚWIADCZONYCH ZA POŚREDNICTWEM STRONY INTERNETOWEJ SKLEPU
IV.
WARUNKI
TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
V.
OGÓLNE
ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
VI.
ZAMÓWIENIE
VII.
DOSTAWA
VIII. PŁATNOŚCI
IX.
RĘKOJMIA
I TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
X.
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
XI.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
XII.
STALI
KLIENCI
XIII. USŁUGI DODATKOWE
XIV. PRAWA AUTORSKIE
XV.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
I.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.
Zgodnie
z wymogami Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Aneta
Sobieska prowadząca działalność gospodarcza pod firmą: TRYTON Aneta
Sobieska wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności
Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do
spraw gospodarki, ul.Łódzka 65, 96-100 Skierniewice, NIP 8361413420, REGON 017401450,
adres poczty elektronicznej: bhp.lazy@gmail.com; numer telefonu: 790-779-825
zwana dalej „tryton-bhp.pl” lub „Sprzedawcą”, ustala niniejszy Regulamin
korzystania ze Sklepu internetowego za pośrednictwem witryny www dostępnej w
Internecie pod adresem www.tryton-bhp.pl (zwany dalej „Regulaminem”).
2.
Niniejszy
Regulamin określa sposób sprzedaży, zasady i warunki techniczne
dokonywania zakupów w Sklepie internetowym tryton-bhp.pl (zwanym dalej „Sklepem
internetowym”) za pośrednictwem witryny www dostępnej w Internecie pod adresem
www.tryton-bhp.pl. style="font-family:" bookman="" old="" style",serif"="">
3.
Każdy
Klient przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu internetowego jest zobowiązany
zapoznać się z niniejszym Regulaminem.
4.
Regulamin niniejszy jest udostępniony nieodpłatnie
za pośrednictwem witryny Sklepu internetowego pod adresem www.tryton-bhp.pl, w formie, która
umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
5.
Każdy Klient zobowiązany jest do przestrzegania
postanowień Regulaminu od chwili podjęcia czynności zmierzających do
skorzystania z witryny Sklepu internetowego.
6.
Każdy Klient
jest zobowiązany do przestrzegania zakazu dostarczania treści
o charakterze bezprawnym.
II.
DEFINICJE
Pojęciom, którymi posługuje się niniejszy
Regulamin, nadaje się następujące znaczenie:
Administrator Danych Osobowych – Aneta Sobieska
prowadząca działalność gospodarcza pod firmą:TRYTON Aneta Sobieska
wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw
gospodarki, ul.Łódzka , 96-100 Skierniewice, NIP 8361413420, REGON 017401450,
adres poczty elektronicznej: bhp.lazy@gmail.com; numer telefonu: 790-779-825,
zwana dalej „tryton-bhp.pl” która decyduje o celach i środkach
przetwarzania danych osobowych Klientów.
Dni robocze – dni tygodnia od
poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Dział Obsługi Klienta – oznacza wydzieloną jednostkę organizacyjną
Sprzedawcy, której celem jest kontakt z Klientem w celu uzgadniania warunków
realizacji Zamówienia lub realizacji reklamacji. Dział Obsługi Klienta jest
dostępny dla Klienta pod numerem telefonu: 790-779-825 oraz pod adresem poczty
elektronicznej e-mail: sklep@tryton-bhp.pl.
Dokument Dostawy – oznacza dokument wydawany przez Dostawców
Sprzedawcy Klientowi podczas odbioru przez Klienta Towarów lub Produktów
zawierający dane o nazwie zamówionego towaru, cenę netto, cenę brutto, stawkę
VAT i ilość zamówionego towaru oraz łączna wartość zamówienia.
Dostawa – oznacza dostarczenie przez Sprzedawcę Klientowi
Towarów lub Produktów określonych w Zamówieniu, stanowiące wykonanie
świadczenia przez Sprzedawcę na podstawie Umowy sprzedaży. Dostawa może być
zrealizowana za pomocą transportu własnego Sprzedawcy lub przy wykorzystaniu
usług dostawcy zewnętrznego (kuriera, Poczty Polskiej, lub innego wyznaczonego
przez Sprzedawcę).
Dostawca – oznacza pracownika Sprzedawcy, który dostarcza
Towary lub Produkty określone w Zamówieniu na adres wskazany przez Klienta a
także podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy
towarów.
Klient –
pełnoletnia osoba fizyczna, która posiada pełną zdolność do czynności
prawnych lub osoba prawna albo jednostka organizacyjna, której przepisy
szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonała Zamówienia w Sklepie
internetowym.
Sklep internetowy – sklep
internetowy prowadzony przez Anetę Sobieską prowadzącą działalność gospodarcza
pod firmą: TRYTON Aneta Sobieska wpisaną do Centralnej Ewidencji i
Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej
przez ministra właściwego do spraw gospodarki, ul.Łódzka 65, 96-100 Skierniewice,
NIP 8361413420, REGON 017401450, adres poczty elektronicznej: bhp.lazy@gmail.com;
numer telefonu: 790-779-825, zwaną dalej „tryton-bhp.pl” lub „Sprzedawcą”, dostępny na stronie
internetowej: www.tryton-bhp.pl.
Sprzedawca, Usługodawca - Aneta Sobieska prowadząca działalność
gospodarcza pod firmą: TRYTON Aneta Sobieska wpisana do Centralnej
Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej
prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, ul.Łódzka 65,96-100 Skierniewice NIP 8361413420, REGON 017401450, adres poczty elektronicznej:bhp.lazy@gmail.com;
numer telefonu: 790-779-825, zwana dalej „tryton-bhp.pl” lub „Sprzedawcą”, która jest właścicielem
Sklepu internetowego.
Strona internetowa lub Witryna – strona internetowa,
pod którą prowadzony jest Sklep internetowy tryton-bhp.pl, działający w domenie
www.tryton-bhp.pl.
System teleinformatyczny – oznacza zespół współpracujących ze sobą urządzeń
informatycznych i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie,
a także wysyłanie i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą
właściwego dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego.
Towary lub Produkty – oznacza Produkty prezentowane na stronie Sklepu
internetowego, na które Klient może złożyć Zamówienie.
Usługa - usługa
świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta zgodnie z postanowieniami
niniejszego Regulaminu.
Usługa Newsletter - polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na
adres poczty elektronicznej Klienta, wyraźnie wyodrębnionej informacji o nowych
produktach lub usługach w ofercie Sprzedawcy.
Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą przez tryton-bhp.pl
z Klientem Sklepu internetowego, w trybie określonym w niniejszym Regulaminie.
Ustawa o ochronie
danych osobowych
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U.
2002 r. nr 101 poz. 926 ze zm.).
Ustawa o prawie autorskim i prawach
pokrewnych - ustawa z
dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t. j.: Dz. U. z
2006 r. Nr 90 poz. 631, z późn. zm.).
Ustawa o
świadczeniu usług drogą elektroniczną
- ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną
(Dz. U. 2002 r. nr 144 poz. 1204 ze zm.)
Zamówienie, Formularz Zamówienia – oznacza złożenie
Sprzedawcy przez Klienta oferty zakupu konkretnych Produktów prezentowanych na
stronie Sklepu internetowego, zgodnie z postanowieniami niniejszego
Regulaminu.
III.
RODZAJE USŁUG ŚWIADCZONYCH ZA
POŚREDNICTWEM STRONY INTERNETOWEJ SKLEPU
1.
Sprzedawca
świadczy za pośrednictwem Strony internetowej Sklepu Usługi polegające na:
1.1.
odpłatnej
sprzedaży Towarów prezentowanych na Stronie internetowej Sklepu;
1.2.
bezpłatnym
przesyłaniu Newslettera do Klientów Sklepu;
2.
Sprzedawca
jest uprawniony do zamieszczania na Stronie internetowej Sklepu informacji o
promocjach w zakresie świadczonych Usług.
3. Wysokość opłat pobieranych przez
Sprzedawcę z tytułu odpłatnej Sprzedaży Towarów, określa cena prezentowana na
Stronie internetowej Sklepu przy każdym z Towarów.
IV. WARUNKI
TECHNICZNE KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1.
W
celu prawidłowego i pełnego korzystania ze
Sklepu internetowego, Klienci powinni dysponować:
1.1.
urządzeniem
mającym dostęp do sieci Internet;
1.2.
przeglądarką
internetową w wersji co najmniej
Internet Explorer 11 lub Chrome 39 lub FireFox 34 lub Opera 26 lub Safari 5 lub
nowszych,
obsługującą technologie cookies;
1.3.
aktywnym kontem poczty elektronicznej (e-mail).
2.
Korzystanie
ze Sklepu internetowego może być uzależnione od instalacji oprogramowania typu
Java, Java Script oraz akceptacji plików cookies.
3.
Klient, którego system teleinformatyczny nie
spełnia określonych w pkt IV wymagań, nie ma prawa dochodzić roszczeń z powodu
niemożności korzystania ze Sklepu internetowego.
V.
OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA ZE SKLEPU INTERNETOWEGO
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów za pośrednictwem sieci Internet oraz stacjonarnie w siedzibie Sklepu pod adresem: 96-100 Skierniewice ul.Łódzka 65
2.
Sprzedawca prowadzi sprzedaż Towarów na terenie
Polski.
3.
Zamieszczone na stronach internetowych Sklepu
internetowego informacje o Produktach prezentowanych do sprzedaży (np.
opis Produktów itp.) pochodzą od producenta Produktu lub Sprzedawcy. Przed
zakupem Produktu Klient ma obowiązek zapoznać się z jego opisem zamieszczonym
na Stronie internetowej Sklepu. Przed użyciem Produktu, który zawiera
informacje zamieszczone na jego opakowaniu przez producenta, Klient ma
obowiązek zapoznania się z informacjami zamieszczonymi przez producenta na
opakowaniu Produktu.
4.
Ceny Towarów prezentowane na Stronie internetowej
Sklepu internetowego są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT według
aktualnie obowiązującej stawki), wyrażonymi w złotych polskich i nie zawierają
informacji odnośnie kosztów Dostawy i innych kosztów, które Klient będzie
zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, a o których Klient będzie
poinformowany przy wyborze Dostawy i składaniu Zamówienia.
5.
Podane ceny są wiążące w chwili składania
Zamówienia przez Klienta.
6.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen
Towarów, dostępnych w Sklepie internetowym oraz do przeprowadzania i
odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i wyprzedaży, z zastrzeżeniem
pkt V ust. 5 powyżej Regulaminu.
7.
Zamówienie złożone przez Klienta stanowi ofertę w
rozumieniu przepisów prawa cywilnego. Wysłanie przez Sprzedawcę do Klienta
wiadomości mailowej z potwierdzeniem zakresu realizowanego Zamówienia
stanowi przyjęcie oferty w możliwym do realizacji zakresie.
8.
Umowa Sprzedaży zawierana jest między Klientem a
Sprzedawcą w momencie dojścia do Klienta informacji o przyjęciu Zamówienia
przez Sprzedawcę.
9.
Miejscem zawarcia Umowy Sprzedaży jest siedziba
Sprzedawcy.
10. Sprzedawca
przywiązuje szczególną wagę do zapewnienia Klientowi poufności przy dokonywaniu
przez niego czynności związanych z korzystaniem ze Sklepu internetowego.
11. Klient
zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego zgodnie
z przepisami prawa, postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz dobrymi
obyczajami.
12. Zabrania
się korzystania ze Sklepu internetowego w sposób mogący naruszyć dobra osobiste
innych osób oraz zamieszczania lub rozpowszechniania za pośrednictwem Sklepu
internetowego treści wulgarnych, nieprawdziwych lub mogących naruszać dobra
osobiste, prawo lub inny uzasadniony interes Sprzedawcy lub osób trzecich.
13. Klient
jest uprawniony do korzystania z zasobów Sklepu internetowego wyłącznie na
własny użytek.
14. Nie
jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji Sklepu internetowego
w celu prowadzenia przez Klienta działalności komercyjnej lub takiej,
która naruszałaby interes Sprzedawcy.
VI.
ZAMÓWIENIE
1.
Aby złożyć Zamówienie Klient wybiera Produkty
prezentowane w Sklepie internetowym, po czym umieszcza je w wirtualnym koszyku
poprzez kliknięcie przycisku oznaczonego zwrotem „Dodaj do koszyka”.
2.
Przez cały czas trwania zakupów Klient może
przeglądać zawartości swojego koszyka oraz kontrolować wartość Zamówienia.
3.
Klient może anulować Zamówienie po dodaniu Produktu
do wirtualnego koszyka poprzez kliknięcie przycisku oznaczonego określeniem „Usuń”.
4.
Po podjęciu decyzji o zakupie, Klient:
4.1. wypełnia
dane dotyczące: imienia i nazwiska, kraju pochodzenia, miasta, kodu pocztowego,
adresu, adresu e-mail, telefonu; w przypadku przedsiębiorców: nazwy firmy oraz
numeru NIP;
4.2. wybiera
sposób Dostawy oraz formę płatności;
4.3. uzyskuje
możliwość wpisania w oknie swoich uwag, sugestii, pytań dotyczących Zamówienia;
4.4. zostaje
poproszony o zapoznanie się z Regulaminem i zaakceptowanie Regulaminu;
4.5. wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych
osobowych zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych;
4.6 może
wyrazić zgodę na otrzymywanie od Sprzedawcy informacji handlowych oraz zgodę na
otrzymywanie Newslettera.
5.
W kolejnym etapie Klient przechodzi do wirtualnej
kasy, gdzie poprzez kliknięcie przycisku oznaczonego zwrotem „Kupuję i płacę”
Zamówienie zostaje przesłane na adres mailowy Sklepu.
6.
Następnie Sprzedawca potwierdza przyjęcie
Zamówienia Klienta poprzez przesłanie wiadomości drogą elektroniczną na adres e-mail
Klienta. Klienci są dodatkowo informowani o łącznej kwocie zakupów (netto i
brutto) oraz o wszystkich dodatkowych kosztach, jeżeli takie występują.
7.
Sprzedawca przystępuje do realizacji Zamówienia po
dokonaniu przez Klienta płatności, zgodnie z postanowieniami pkt VIII niniejszego
Regulaminu.
8.
Zamówienia można składać przez całą dobę przez cały
rok kalendarzowy. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zawieszenia realizacji
Zamówień w dni świąteczne lub ustawowo wolne od pracy, a także inne wyznaczone
dni, co nie ma jednak wpływu na te Zamówienia, które zostały złożone przed datą
poinformowania przez Sprzedawcę o dniach wolnych. Informacje o zawieszeniu
realizacji Zamówień będą publikowane na Stronie internetowej.
9.
Klient ma prawo sprawdzić, w obecności Dostawcy,
czy dostarczony Towar jest zgodny ze złożonym Zamówieniem. W razie stwierdzenia
ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo żądać od Dostawcy spisania
właściwego protokołu.
10.
Usługa Formularz
Zamówienia świadczona jest nieodpłatnie, ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu
z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem, bądź też z chwilą
wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez
Klienta.
VII.
DOSTAWA
1.
Sprzedawca realizuje
Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2.
Dostawa Produktu do
Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej.
3.
Koszty dostawy Produktu
są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu internetowego oraz w trakcie
składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania
się Umową sprzedaży.
4.
Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Towar będący
przedmiotem umowy bez wad.
5.
Sprzedawca dostarcza Produkt do Klienta w terminie
do 2 Dni Roboczych, chyba że w opisie
danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin.
6.
Początek biegu terminu
Dostawy Produktu do Klienta liczy się, w przypadku wyboru przez Klienta sposobu
płatności przelewem na rachunek bankowy – od dnia uznania rachunku bankowego
lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy.
7.
Początek biegu terminu
Dostawy Produktu do Klienta liczy się, w przypadku wyboru przez Klienta sposobu
płatności za pobraniem – od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
8.
Początek biegu terminu
Dostawy Produktu do Klienta liczy się, w przypadku wyboru przez Klienta sposobu
płatności gotówką przy odbiorze osobistym – od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
9.
Zamówione Towary są
dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy na adres wskazany w Formularzu
Zamówienia. W dniu wysłania Zamówienia, na adres poczty elektronicznej Klienta
przesyłana jest informacja potwierdzająca nadanie przesyłki przez Sprzedawcę.
10.
Klient może odebrać
osobiście zamówiony Towar. Odbioru można dokonać w lokalu Sprzedawcy: 96-100 Skierniewice ul.Łódzka 65 w Dni Robocze, w godzinach otwarcia wskazanych na Stronie
internetowej Sprzedawcy, po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą terminu
odbioru pocztą elektroniczną na adres sklep@tryton-bhp.pl lub telefonicznie pod
numerem 790-779-825.
11.
Sprzedawca dołącza do Dostawy fakturę VAT
obejmującą dostarczane pozycje Zamówienia. Klient upoważnia Sprzedawcę do
wystawiania faktur VAT bez podpisu odbiorcy.
12.
Nieuzasadniona odmowa przyjęcia Dostawy przez
Klienta traktowana jest jako naruszenie postanowień niniejszego Regulaminu.
13.
W przypadku nieobecności
Klienta pod wskazanym przez niego adresem, pracownik Dostawcy pozostawi awizo
lub podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym
Klient będzie obecny. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za
utrudnienia w doręczeniu przesyłki leżące po stronie Klienta.
VIII. PŁATNOŚCI
1.
Klient może zapłacić za zakupiony Towar w
następujący sposób:
1.1.
płatność przelewem na rachunek bankowy wskazany
przez Sprzedawcę w potwierdzeniu Zamówienia;
1.2.
płatność gotówką przy odbiorze osobistym Towaru;
1.3.
płatność gotówką za
pobraniem – płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy;
1.4.
płatność przelewem elektronicznym, realizowanym
przez podmiot zewnętrzny z którym współpracuje Sprzedawca (płatność internetowa).
2.
W przypadku wyboru przez Klienta płatności
przelewem na rachunek bankowy, Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w
terminie 5 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy sprzedaży.
3.
W przypadku wyboru przez
Klienta płatności gotówką przy odbiorze osobistym Towaru, Klient jest
zobowiązany do dokonania płatności przy odbiorze Towaru.
4.
W przypadku wyboru przez
Klienta płatności gotówką za pobraniem przy odbiorze Towaru od Dostawcy, Klient
zobowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze Towaru.
IX.
RĘKOJMIA
I TRYB POSTĘPOWANIA REKLAMACYJNEGO
1.
Sprzedawca jest
zobowiązany dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad fizycznych i prawnych i
ponosi on odpowiedzialność względem Klienta, jeżeli Towar posiada wadę fizyczną
lub prawną.
2.
Przy realizacji Dostawy przez Dostawcę Sprzedawcy,
w razie jej niezgodności ze złożonym Zamówieniem, Klient powinien powiadomić o
tym Dostawcę i odmówić przyjęcia Produktów, których nie zamawiał.
3.
W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru lub
dostarczenia Produktu z wadą fabryczną, Klient może odmówić przyjęcia takiego
Produktu, podpisując stosowne oświadczenie.
4.
Jeśli zakupiony Towar posiada wadę, Klient ma
prawo:
4.1.
złożyć
oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy sprzedaży, chyba
że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta
wymieni Towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma
zastosowania, jeżeli Towar był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę
albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany Towaru na wolny od wad
lub usunięcia wad. Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę
usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru
żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową
w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby
nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez
Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru
wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także niedogodności,
na jakie narażałby Klienta inny sposób zaspokojenia,
4.2.
żądać
wymiany Towaru wadliwego na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest
obowiązany wymienić Towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę
w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca
może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z Umową sprzedaży Towaru wadliwego w sposób wybrany przez
Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem
doprowadzenia do zgodności z Umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych
kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
5.
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu
rękojmi, jest obowiązany dostarczyć rzecz wadliwą na adres Sprzedawcy, a koszt
dostarczenia pokrywa Sprzedawca.
6.
Sprzedawca odpowiada z
tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch
lat od wydania Towaru Klientowi. Roszczenie
o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się
z upływem roku, lecz termin ten nie może zakończyć się przed upływem
terminu określonego w zdaniu pierwszym. W tym terminie Klient może
odstąpić od Umowy sprzedaży lub złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny
z powodu wady Towaru. Jeżeli Klient żądał wymiany Towaru na wolny od wad
lub usunięcia wady, termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży lub złożenia
oświadczenia o obniżeniu ceny rozpoczyna się z chwilą bezskutecznego
upływu terminu do wymiany Towaru lub usunięcia wady.
7. Wszelkie reklamacje należy składać na adres e-mail Sprzedawcy: reklamacje@tryton-bhp.pl lub pisemnie listem poleconym na adres: TRYTON Aneta Sobieska, 96-100 Skierniewice ul.Łódzka 65
8.
Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać co
najmniej oznaczenie Klienta (w tym jego imię, nazwisko, adres pocztowy, adres
e-mail) oraz opis problemu będącego podstawą złożenia reklamacji.
9.
Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni
od dnia jej otrzymania. O rezultacie Sprzedawca niezwłocznie zawiadomi
składającego reklamację za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail
Klienta.
10.
Klient będący konsumentem
posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
10.1.
Klient
uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o
którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej
(Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu
wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
10.2.
Klient
uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji
Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze zm.), z wnioskiem o wszczęcie
postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między
Klientem, a Sprzedawcą;
10.3.
Klient
może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a
Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych
należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich);
X.
PRAWO
ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY
1.
Klient będący konsumentem, który zawarł Umowę
sprzedaży, może od niej odstąpić w terminie 14 dni bez podawania przyczyny,
przy czym termin ten liczony jest od chwili objęcia Towaru w posiadanie przez
Klienta, a jeżeli umowa:
1.1.
obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach, termin na odstąpienie biegnie od objęcia w posiadanie
ostatniej rzeczy, partii lub części;
1.2.
polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas
oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.
2.
Klient odstępuje od Umowy
sprzedaży składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu. Oświadczenie to
może być złożone na formularzu, stanowiącym Załącznik nr 3 do niniejszego
Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
Sprzedawca niezwłocznie potwierdza Klientowi otrzymanie formularza złożonego za
pośrednictwem Strony internetowej.
3.
Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy może zostać złożone:
3.1.
pisemnie na adres: TRYTON Aneta Sobieska,ul.Łódzka 65 96-100 Skierniewice;
3.2.
w formie elektronicznej
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@tryton-bhp.pl.
4.
W razie odstąpienia od
Umowy sprzedaży, jest ona uważana za niezawartą, jeżeli natomiast Klient złożył
oświadczenie o odstąpieniu od Umowy sprzedaży zanim Sprzedawca przyjął jego
ofertę, przestaje ona wiązać.
5.
Sprzedawca niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o
odstąpieniu od Umowy sprzedaży, zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt Dostawy Towaru do Klienta. Sprzedawca może wstrzymać się
ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania z powrotem
Towaru lub dostarczenia przez Klienta dowodu odesłania Towaru, w zależności od
tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
6.
W razie wybrania przez Klienta, korzystającego z prawa do odstąpienia od
umowy, sposobu dostarczenia Towaru innego niż najtańszy zwykły sposób Dostawy oferowany
przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi
poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
7.
Klient ma
obowiązek zwrócić Towar Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż
w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy sprzedaży. Do
zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru na adres Sprzedawcy: F.H.
Sobieski Aneta Sobieska,96-100 Skierniewice ul.Łódzka 65 przed upływem tego terminu.
8.
Klient ponosi
odpowiedzialność za zmniejszenie
wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób
wykraczający poza sposób konieczny do stwierdzenia charakteru, cech
i funkcjonowania Towaru.
9.
Sprzedawca dokonuje
zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył
Klient, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie
wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
10.
Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w
odniesieniu do umów:
10.1.
o
świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą
konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po
spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
10.2.
w
której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu
do odstąpienia od umowy;
10.3.
w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub
mający krótki termin przydatności do użycia;
10.4.
w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany
według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
zindywidualizowanych potrzeb;
10.5.
w
której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym
opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10.6.
w
której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu
na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
10.7.
w
której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić
dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad
którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
10.8.
w
której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu
dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo
inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Produkty
inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo
odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług
lub Produktów;
10.9.
w
której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy
komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało
otwarte po dostarczeniu;
10.10.
o
dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
prenumeratę;
10.11.
zawartej
w drodze aukcji publicznej;
10.12.
o
świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych,
przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z
wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w
umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
10.13.
o
dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę
o utracie prawa odstąpienia od umowy.
10.14 w której przedmiotem jest towar ściągnięty pod indywidualne zamówienie klienta.
XI.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ
1.
Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu niewykonania
lub nienależytego wykonania Umowy sprzedaży ograniczona jest do rzeczywiście
poniesionych strat udokumentowanych przez Klienta z wyłączeniem utraconych
korzyści.
2.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za:
2.1.
jakiekolwiek szkody wyrządzone osobom trzecim
powstałe w wyniku korzystania przez Klienta ze Sklepu internetowego w sposób
sprzeczny z Regulaminem lub przepisami prawa;
2.2.
utratę przez Klienta danych spowodowaną działaniem
czynników zewnętrznych (np. awarią kabla, sprzętu, oprogramowania) lub też
innymi przyczynami niezależnymi od Sprzedawcy;
2.3.
szkody będące wynikiem podania przez Klienta
nieprawdziwych lub niepełnych informacji służących do realizacji Umowy
sprzedaży;
2.4.
szkody
powstałe wskutek korzystania ze Sklepu przez Klientów w sposób niezgodny z
prawem lub Regulaminem;
2.5.
działanie
serwerów, na których znajdują się skrzynki pocztowe Klientów, w szczególności
za blokowanie przez administratorów serwerów pocztowych wiadomości e-mail
wysyłanych przez Sprzedawcę.
XII.
STALI
KLIENCI
1.
Sprzedawca przewiduje rabaty oraz specjalne
promocje dla Stałych Klientów.
2.
Informacje o aktualnych promocjach oraz rabatach
prezentowane są na stronie internetowej Sklepu internetowego na stronie
głównej.
XIII. USŁUGI DODATKOWE
1.
Sprzedawca świadczy na
rzecz Klientów dodatkową usługę w postaci Newslettera.
2.
Usługa dodatkowa jest
świadczona nieodpłatnie, 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę, przez czas
nieoznaczony.
3.
Usługa dodatkowa jest
świadczona dla Klientów, którzy wprowadzili adres swojej poczty elektronicznej
oraz wyrazili zgodę na otrzymywanie Newslettera, poprzez zaznaczenie odpowiedniego
pola.
4.
Usługa Newsletter polega
na przesyłaniu przez Sprzedawcę, na adres poczty elektronicznej Klienta,
wyraźnie wyodrębnionej informacji o nowych Produktach lub Usługach w ofercie
Sprzedawcy.
5.
Każdy Newsletter zawiera
informację o nadawcy, temat wiadomości oraz informacje o możliwości i sposobie
rezygnacji z Newslettera.
6.
Klient może w każdej
chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera wypisując się z subskrypcji.
Wypisanie z subskrypcji jest możliwe za pomocą odnośnika zamieszczonego w
każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter.
XIV. PRAWA AUTORSKIE
1.
Wszelkie autorskie prawa majątkowe do treści
zawartych na stronach Sklepu internetowego należą do Sprzedawcy i podlegają
ochronie prawnej.
2.
Sprzedawca
zastrzega, iż wszystkie materiały dostępne w Sklepie internetowym (w
szczególności grafiki, teksty, zdjęcia), są objęte ochroną przewidzianą w
szczególności zgodnie z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
Klient ma prawo do korzystania z nich jedynie w ramach dozwolonego użytku
osobistego. Kopiowanie, zwielokrotnianie, rozpowszechnianie w Internecie
i inne formy korzystania z materiałów umieszczonych w Sklepie internetowym
wykraczające poza granice dozwolone prawem jest zabronione.
3.
W odniesieniu do danych oraz wszelkich innych
materiałów udostępnionych Klientowi w Sklepie internetowym, zarówno
podlegających ochronie prawa autorskiego, jak i nie podlegających takiej
ochronie nie jest dopuszczalne wykorzystanie powyższych danych i materiałów w
celu prowadzenia przez Klienta działalności konkurencyjnej wobec Sprzedawcy.
XV.
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
1.
Sprzedawca ma prawo do jednostronnej zmiany
Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie po upływie 7 dni od umieszczenia
zmienionego Regulaminu na Stronie internetowej.
2.
O zmianie Regulaminu Sprzedawca zawiadomi
aktualnych Klientów Sklepu internetowego przesyłając odpowiednią informację na
adres e-mail Klienta. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści
Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sprzedawcę przed wejściem
Regulaminu w życie. Brak akceptacji nowej wersji Regulaminu oznacza konieczność
wyrejestrowania Klienta z bazy Klientów Sklepu internetowego. Nie powiadomienie
Sprzedawcy przez Klienta przed wejściem w życie Regulaminu o braku jego
akceptacji, uważa się za zaakceptowanie zmian Regulaminu.
3.
Treść Regulaminu może zostać utrwalona przez
wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony
internetowej Sprzedawcy.
4.
W przypadku powstania
sporu, strony będą dążyły do rozwiązania sporu polubownie. W przypadku braku
możliwości polubownego rozwiązania sporu, zostanie on poddany pod
rozstrzygnięcie właściwemu sądowi powszechnemu.
5.
Prawem właściwym dla
rozstrzygania wszelkich sporów jest prawo polskie.
6.
W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie
obowiązujące przepisy prawa polskiego.
7.
Niniejszy Regulamin stanowi integralną część
zawieranych przez Sprzedawcę z Klientami Umów sprzedaży.
8.
Integralną częścią niniejszego Regulaminu jest:
8.1.
Załącznik nr 1 - Polityka Prywatności i stosowania
plików „cookies”;
8.2.
Załącznik nr 2 - Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych z
korzystaniem z usługi świadczonej drogą
elektroniczną oraz o funkcji i celu oprogramowania lub danych niebędących
składnikiem treści usługi;
8.3.
Załącznik
nr 3 – Formularz odstąpienia od umowy.
9.
Regulamin wchodzi w życie
z dniem 01.09.2016
Pliki do pobrania:
1. Regulamin
2. Formularz odstąpienia od umowy